anderhalf jaar zomer

Maleisië Paradijsië

Reizen maakt moe.
De afgelopen vier maanden zijn we niet langer dan 3 dagen op 1 plek gebleven en hebben we vele uurtjes in(nacht)bussen en treinen doorgebracht. Maar zoals jullie hebben kunnen zien en lezen, het was het meer dan waard!Dus hebben we besloten naar Maleisie te gaan om daar uit te slapen op een van de vele eilandjes.
We kwamen met het vliegtuig aan in Kuala Lumpur, mooie, hete stad. Slapen in Chinatown in een super klein kamertjeen natuurlijk de Petronas Towers bezocht en een aantal parken. Kuala Lumpur is de groenste stad van Zuid Oost Azieen alles wordt uit de kast getrokken om dat zo te houden, erg fijn om te zien! Vanaf het vliegveld is het nog een aardig eindje naar de stad, eerst deshuttle bus naar dichtsbijzijnde treinstation, daar in de trein naar KL Sentral en dan nog met de metro naar Chinatown. De keuze mogelijkhedenaan openbaar vervoer zijn eindeloos en de monorail is zeer aan te raden!

Vervolgens zijn we naar Taman Negara National Park gereisd met de bus. De jungle in. Om hier te komen moesten we 1 nacht in Jerantutslapen en dat was geen pretje; Bed Bugs!! Gruwel, onze matras was overgenomen door een kriebelige bende beestjes en dus hebben we om 11 uur's avonds om een andere kamer gevraagd waar we iets minder last hadden van beestjes, but still...brrrr. De volgende ochtend nog in de vrees van beestjes, schrik ik me een ongeluk.Als Bouke het schuifhek van de voordeur van ons hostel opendoet horen we het geluid van iemand die boven op een knopje drukt om de deur van een flat open te doen, bzzzzzzzbzzzzzz!Een enorme kever zat klem en rent hard weg in de goot terwijl ik op Bouke's rug spring. Angsthaas. Held op sokken. En dat wil naar de jungle???
Met een bootje varen we over de Amazone van Maleisie de jungle in. We vinden een erg mooie hut in een tuin met grote bloemen en kikkers.De rivier geeft verkoeling tegen de verstikkende hitte en we worden verrast door een Hollandse jongen die er,eerste indruk, in onze ogen uit ziet als een local, met zijn donkere huid, dreadlocks en veel tattoes.
Later verteld hij ook door toeristen te zijn gefotografeerd die langs vaarden in een boot, ook in de veronderstelling dat hij een local was, hilarisch!

We ontmoeten Steve nogmaals op Pulau Perhentian Kecil. Een klein eiland dat eruit ziet zoals je je in je gedachten kunt voorstellen van een eiland in de azuur blauwe oceaan,
palmbomen, wit strand, hangmat en verse vis van de bbq. Droom!
Onze Hut lag met nog 5 andere hutjes op een prive strandje waarvan we de naam niet gaan vertellen want het is ONS strandje :P, haha!
Dit zochten we om een tijd te chillen, snorkelen, uitslapen,boeken lezen (voor iedereen die 'Lord of the flies' nog niet gelezen heeft, doen!!). Wat wil je nou nog meer voor je 30ste verjaardag daneen dagje zwemmen met een zeeschildpad en Nemo te zien! Bouke stikte bijna van het lachen,zijn duikbril liep vol toen ik onder water verrukt, door mijn snorkel uitriep: 'Nemo!'. De schildpad was meerdan 1,5m lang en zijn (of haar) hoofd was bijna zo groot als dat van mij, ik kon hem bijna aanraken en Bouke heeft een hele tijd boven hem en met hem meegezwommen, super tof!!

Bijna 10 dagen hebben we op het eiland bijgetankt, de laatste 2 maanden reizen we door Peninsular Maleisie en Sumatra.Morgen terug naar Kuala Lumpur, dan via Melaka naar Singapore, als ontwerpers willen we die stad en vooral het vliegveld echt niet missen!

mama

Geweldig wat een belevenissen!!!
Ik ga weer gauw verder kijken naar jullie volgende bestemmingen.

Sophie

Wauw! Heeeeel indrukwekkend allemaal. Prachtige foto's, coole verhalen. Ben jaloers!

veel liefs,
Sophie

Ellen

Hoi Leonie en Bouke,

Ik (vriendin van Marloes) volg jullie verhalen nog steeds. Het is nu zeker dat wij in juli een half jaar op reis gaan. Die verhalen uit Maleisie klinken ook goed zeg. Misschien doen we dat ook wel.
Veel plezier nog!

Groetjes Ellen en Berny

Sylvia

Ha reizigers!
Wat maken jullie allemaal mee...super! Ben jaloers :) Prachtige verhalen en foto's! Geniet er saampjes nog van! Liefs Ivo en Sylvia