anderhalf jaar zomer

Taj Mahal!

Eergisteren zijn we aangekomen in Agra. Ons hostel heeft een rooftop restaurant met uitzicht op de Taj Mahal, lekker eten en kost de helft van wat we tot nu toe betaald hebben, ja het afdingen beginnen we te leren. We hebben de Taj Mahal van voren, achteren en binnen gezien, met zonsondergang en opkomst en vanuit de 'Nature Walk' die we vanmiddag gedaan hebben. Het kon niet op, echt een wereldwonder, heel erg indrukwekkend ! We zullen jullie niet vervelen met bouwkundige weetjes over de Taj, zoals de vier minaretten die rondom het gebouw staan en iets naar buiten hellen zodat ze, in geval van een aardbeving niet op de Taj vallen. Met de autoriksja zijn we langs de 'baby' Taj Mahal gereden, ook een schatje. De weg ernaar toe was echter veel spannender, we hebben uren in de file gestaan omdat er een stel koeien in de weg stond. Onze riksja chauffeur was een beetje opgefokt kereltje die bijna ruzie kreeg met Kapitein Haak, tja door zo'n smal straatje met honderden volgeladen fietsen, scooters, auto's, voetgangers en tweerichtingverkeer dat vergt veel geduld en iemand die zich opofferd het verkeer te regelen.

In India is het 9 dagen feest, dat betekend dag en nacht muziek en mensen die hun zangkunsten (proberen te) vertonen door luidsprekers die over de hele stad schallen. Elke ochtend om 5 uur worden we wakkergeschud door iemand die de heel hard in onze oren schettert....

Wink

Vanavond rijden we met de nachttrein naar Allahabad, een tussenstop op weg naar Varanassi waar de Ganges en de Yamuna samenkomen.

De volgende keer verrijken we dit stukje met foto's !

Namaste ! Bouke en Leonie

Marloes

Jeetje, gaaf zeg! Ben erg benieuwd naar de foto's!
Dikke knuffel van mij.

Maria en Gérard ( M&P)

Vanuit een regenachtig Nederland zit ik op zolder achter de PC Mama staat onder de spuit en de regen drupt op 't dak. Ohh zat ik maar in Allahabad. De "harde" werkelijkheid Ok 't is zaterdagmorgen 08.30 uur ik ga thee zetten en straks laten we Opa jullie verhalen lezen. Heel veel plezier en hou alle indrukken goed vast !

Kus M&P

Laura S ( vriendin van Freddy )

Hey Bouke en Leonie,
Super om jullie avonturen te kunnen lezen. Het is alleen al indrukwekkend om te foto's te zien, erg mooi gemaakt!
Leonie, wanneer ga jij de churias ( arbanden ) om doen en de sari ( jurk ) dragen ;) ?? zou je goed staan!

Groetjes,

Laura ( in het koude maar zonnige Enschede )

Karlijn en Michael

Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat.

Geniet ervan samen!

Anne Marie

Oooh de Tha Mahal! Die wil ik ook nog zo graag zien! Ben benieuwd naar jullie foto's. Feest ze de komende dagen,

liefs Anne Marie

Ivo en Sylvia

Ha Bouke en Leonie!
Superleuk om jullie reis zo te volgen! Leuke verhalen en mooie foto's! (zoals we van jullie gewend zijn!) Heeel veel plezier samen,
liefs Ief en Syl

Marieke en Ruud

?????? Leonie! ??????? ?????? ??! ???? ?????? ?? ???? ???!

????,

Marieke ?? ???

Ps: google-translate.com!

Marieke en Ruud

Das wel jammer dat reismee.nl Hindoestaans niet ondersteund...! Dan maar in het Twents: onmeunig gefeliciteerd met oene verjoardag! Daj d'r moar vele joar'n bie mag hemn! Veur oe alle beide: Good goan!

Ajuu,

(Nog 1 poging)...

Namast? Leonie! Janmadina mub?raka h?! Apan? y?tr? k? ?nanda l??!

S?dara,

Marieke aura r??a

Henk & Leni

Dag Leonie, wat bjzonder om in India jarig te zijn.
Van harte gefeliciteerd vanuit een koud en guur Nederland.
Nog heel veel plezier met z'n tweetjes.
Groeten uit Haaksbergen en de knuffel houd je nog te goed.

Eva

Hieperdepiep HOERA!
Gefeliciteerd Leo!
Kus Eef

Richard De Viersprong

Ha Bouke en Leonie,
Terwijl jullie genieten van de vakantie hebben wij er vandaag 7000 bollen ingezet, we hebben jullie tekentalent enorm gemist. Gelukkig is Wouter een geweldige stand in gebleken.
Wij proosten met zijn allen op jullie en wensen jullie alle goeds en mooie ervaringen.
De groeten van alle vrijwilligers

Anne Marie

Nog gefeliciflapsteerd!
We hebben net de sleutel van ons huisje opgehaald, spannend! Kijk uit naar jullie volgende avonturen, veel plezier!

Liefs Anne Marie

Joke Brinks Almelo

Dag Leonie en Bouke,
Wandelen in Nepal........ geweldig lijkt me dat.
Ik wens jullie heel erg veel plezier met alle moois dat jullie nog gaan ervaren. Take care!
Liefs, tante Joke