anderhalf jaar zomer

Delhi en Jaipur

Afgelopen vrijdag arriveerden we in Delhi International Airport, wat een avontuur! Zoda we het vliegveld uitkwamen kregen onze neuzen het zwaar te verduren; door de warmte, 34 graden, leek het alsof we in een levensgrote hout sauna waren beland, even later bleek dat minder waar toen ook een mengeling van wierook, afval en unrine onze neusgaten binnendrong... Welkom inDelhi!

Vanuit Rotterdam hadden we al een hostel geboekt, het Sunshine House, helaas scheen het zonnetje hier niet erg en moesten we in het voor ons onbekende Delhi opzoek naar een ander hostel en daarvan maakten de Indiers op straatgretig gebruik van, where you're from, where do you want to go? I know a very nice place for you! Karol Bagh staat bekend om zijn vele accomodaties voor toeristen en hier vonden we vele hostels waarvan we de Ivory uitgekozen hebben, verwelkomt dooreenvriendelijk mannetje. Delhi is erg anders door de Common Wealth Games die op dit momentplaatsvinden, er is heel veel beveiliging, er zijn mensen speciaal ingezet om touristen de weg te wijzen en voor zoverwij ons er een voorstelling van konden makenis de chaos minder groot dan normaal.

Twee dagen Delhi is genoeg voor ons endaarom reisden we zondag verder met de trein naar Jaipur. Een dagje vertoeven op het treinstation Old Delhi is erg aan te bevelen;zitten wachten, mensen kijken, plassen op het vieste toilet dat Leonie ooit heeft meegemaakt (gelukkig hurk toilet en sjaal voor de neus) foto's maken, bedelende kindjes proberen te ontlopenen een cryptokronkel maken, daar hebben we ons 4 uur mee vermaakt.De trein was zeer op tijd, dat is fijn, eerder hoorden we een trein omroepen die 12 uur !!!! te laat was. De treintocht was erg mooi, gewoon een beetje naar buiten kijken alsof je een documentaire van National geografic ziet. Vier uur later arriveerden we in Jaipur waarwij nu in eenheel fijn hostel dit verhaal zitten te typen.

Vandaag zijn wemet eenmotor riksja door Jaipur gereden langs alle bezienswaardigheden, een eerlijke man dieons morgen naar Amber gaat brengen waar een groot 'very nice' fortte zien is. Het is erg warm. We zijnnaar de apentempel geklommen, hebben mangolassie gedronken en 2meisjes wilden graag een armbandje vanmij hebben die ik graag heb afgestaan. Het is moeilijkin te schatten hoe om te gaan met bedelende mensen, kinderen, straatventers, riksjarijders etc. zonder de mensentegen hethoofd te stoten. Het India dat we tot nu toe gezien hebben iserg schrijnend...Aldusonze chauffeur:mensenuit westerse landen zijn zwart wit gekleedmaar hebben een kleurrijk bestaan, in Indiazijn de mensen en hun spullen kleurrijk, maar hebben ze een zwart wit bestaan. Ik krijg kippevel dit schrijvende. Tot slot nog eenfylosofische wijsheid van deze man: 'The past is history, the future a mystery, the present a gift!'

Anouk Cabout

Leuk om dit te lezen. Net alsof ik mijn reis nog een keer beleef! Mooie foto's trouwens! Amber fort is echt de moeite waard. Niet met de olifant naar boven, want dat is zielig ;-). Hebben jullie de saffraan-lassie al ontdekt? Geniet!

Maria en Gérard of te wel Pa en Ma

Goed te zien dat jullie je eerste ontdekkingen gedaan hebben in wat ik zelf al enige malen mocht ervaren " verschrikkelijk en mooi" merkwaardig genoeg beide gelijktijdig.
Veel plezier en geniet van alles wat je ziet, ontmoet etc. We genieten met jullie mee.

Kus M&P

Marloes

Hey hey!

Jeetje wat een boel ervaringen al in zo'n korte tijd! Lief dat je je armbandjes hebt weggegeven. Mooie foto's hoor! Leuk dat we op deze manier een beetje mee kunnen reizen!

Liefs Pat, Loes, Lune en Cas
"nie vlieguh!" roept Lune nog steeds

eva

Wat leeeuuuk om te lezen!

Laura

Nog maar 3 dagen in India en nu al zoveel verschillende indrukken. Leuk hoor! Kan me voorstellen dat het lastig 'wennen' is aan de armoede. Ik ben ook altijd zo'n sucker voor eenogige kinderen en geenbenige mannetjes. Waar houdt het op he? Succes ermee en, belangrijk, geniet! Niet vergeten dat jullie door jullie aanwezigheid al geld meebrengen. X Laura.

Anne Marie

Ha Leo, Bouke! Wat een indrukken allemaal, zeker wel even een cultuurshok? Mooie foto's, leuk om jullie te kunnen volgen via de site. Net of ik het zelf ook een klein beetje op vakantie ben.

evelien

tussen het tekenen van kasten door waan ik mijn in India, leuk te lezen en zien!

in afwachting op het volgende verhaal ..!

Ruud en Marieke

Ha Bouk'n en Leo!

Very Nice! (maar dan op z'n hinglish, inclusief dat rare sideways knikkegebol van hun;) Zo te lezen kregen jullie meteen de vuurdoop van het indiase leven in geuren en kleuren! from dehli, it only gets better...
We zijn erg benieuwd wat de opvolgers van de koeien en curry worden! we houden de blog in de gaten...!

greetz R & M

Flo en Chris Nodde

He B en L, de hutspot vanavond was als vanouds: LEKKAH!!! Het toilet is schoon, (zelfs bij Nodde). Er liep hier ook een kat rond. Echt gekkigheid.
Nodde woont ook bijna op straat. Wij kijken hier zo op de Prinsengracht. Moet niet gekker worden. Wat doe je daar eigenlijk? Amsterdam is ook net als Delhi, maar dan net iets anders.

Veel plezier en denk aan onze eeuwn olle wijsheid: 'As de maan nich mehr doar door de wolknn batst, ist wachn op reeeeeeeeenggggg,"

Groetnnnnn van twee de wijzen.

Pa & Ma Wilens

Hallo Bouke & Leonie.
Al een week in India en wat een ervaringen hebben jullie al opgedaan. Het is mooi om jullie op deze manier te volgen en jullie verhalen en foto's te zien. Geniet er van en hopelijk skypen we snel.
Groeten uit Haaksbergen.

Jolande

Namaste reizigers!
Al gezwommen in de Ganges? Ik ben jullie al lezende vanochtend eventjes achternagereisd en ben errug benieuwd (en zie groen van jaloezie) hoe het verder gaat...